Rahsia Kurus Cara Detox

By | April 9, 2019

Sebelum ni, bila orang sembang pasal detox, saya pun jarang nak ambil kisah. Sebab saya rasa dah cukup sihat. Mana taknya, selagi belum berada di atas katil hospital nak kisah apa kan? Mari kita sama-sama ambil tahu apa tu detox sebenarnya.

Apakah itu Detox ?
Detox ialah suatu proses pembuangan toksin daripada badan melalui organ organ detox yang ada dalam badan kita.

Disini saya nak kongsikan satu senarai semak berupa checklist untuk kita sama-sama selidiki diri kita adakah kita perlu detox. Jika kita mengalami salah satu perkara dibawah, itu tanda badan kita bertoksik dan kenapa perlunya kepada detox. Lagi banyak yang tandakan tick pada checklist dibawah ni, maksudnya lagi besarlah SEBAB kenapa anda perlu detox.Jom baca dan tick!

Sebenarnya tubuh kita ibarat sebuah mesin yang perlu diservis sekali sekala supaya prestasinya kekal unggul dan berfungsi dengan baik. Bila terlalu banyak toksin, usus kita akan kotor dan bermasalah. Bila dah bermasalah, mulalah pelbagai penyakit akan terjadi seperti kanser contohnya. Ia terjadi dari usus yang kotor dan tidak sihat. Tengok gambar ni. Macam ni la gambar usus kita.
Usus yang sangat kotor boleh membentuk lapisan yang tebal pada dinding usus dan mengakibatkan perut jadi buncit. Dengan melalui proses detox yang betul, kita bantu sistem penghadaman badan kita untuk kembali kepada asal (reset) dan berfungsi dengan lebih baik.
Setiap hari kita terdedah kepada pelbagai toksin luaran yang memasuki badan kita secara tak langsung

Setiap hari kita terdedah kepada pelbagai toksin luaran yang memasuki badan kita secara tak langsung

Ok, saya senaraikan 10 sebab kenapa kita semua perlu detox:

1. Untuk buang Toksin daripada badan
2. Untuk mencegah penyakit kronik
3. Meningkatkan sistem imunisasi badan
4. Mengurangkan berat badan
5. Memperlahankan proses tua sebelum waktunya
6. Meningkatkan kualiti kehidupan
7. Meningkatkan tenaga
8. Kualiti kulit semakin cantik
9. Ketenangan mental dan emosi
10. Mengembalikan kestabilan kepada sistem badan
Dengan cara detox, kita akan dapat mengembalikan semula kestabilan sistem badan dan ia akan membolehkan sistem badan berfungsi dengan sempurna. Jom sertai program #JomDetox kami.
ANDA BERMINAT NAK SERTAI PROGRAM KURUSKAN BADAN SECARA ALAMI MELALUI PROGRAM JOMDETOX? Klik SINI
Baca :  Coach the Coaches 1.0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge